November 12, 2007

Dagen efter

Jag glömde helt nämna förut idag att det var 40K målar och pysseldag hos Rickard i går. Vilket var väldigt trevligt och det var många glada personer som slöt upp och höjde stämningen. Jag var där en stund och hjälpte Rickard att måla lite på hans köpta 40K byggnader. Vilket var riktigt skoj, att sitta och försöka klura ut ett bra färgschema, som är tillräckligt mörkt och gotiskt. Jag tror att resultatet kommer bli riktigt bra till sist. Det har också fått mig att få tillbaks lusten att måla och bygga igen. Men först skall jag sortera och strukturera upp alla våra figurer, för att få ordning och koll på läget bättre. Skall se till att få sålt av lite av det vi inte kommer använda också.

Annars var det en del väntan och en del funderingar, varvat med plockning och städning. Någonstans så blev jag lite besviken på det svar jag fick. Det är klart, men jag förstår och accepterar det. Man måste satsa för att kunna vinna, men inte ta det för hårt när man förlorar. Detta kommer ge mig tid att strukturera upp mig själv, samt ge mig utrymme att skriva klart det jag skall göra. Vilket känns bra faktiskt.

Nu skall jag snart sätta mig och skriva en del innan Gus kommer. Och ge honom mer uppmärksamhet veckan som kommer. Det är ju en del dåligt samvete över att inte riktigt tagit mig tid till honom de senaste månaderna. Det skall det dock bli ändring på nu.

Lev väl!

No comments: