November 19, 2007

Sanning, lögner och videoband

Vad skall man göra med alla videoband man samlat på sig. Har ju inte kollat på dem på många herrans år, men det finns ju en del guldkorn man spelat in under årens lopp. Jag vet inte alls. Tom tyckte jag skulle ställa dom i en låda på vinden. Men då kommer jag ju verkligen inte åt dom längre. Men å andra sidan, det är bara ett fåtal jag överhuduvtaget kollat på de senaste 5 åren.

Denna veckan kommer annars präglas av jobb på dagarna, och en hel del stök med klädkapitlet på kvällarna. Kom inte riktigt så långt jag önskat i helgen. På grund av många olika anledningar, och annat jag inte längre vet hur jag skall hantera. Jag kanske bara skall sätta mig i ett hörn och stirra in i väggen och hoppas och be om att allt bara skall försvinna. Min metod att läsa lagom engagerande böcker funkar delvis, men när man väl slutar så kryper tankar och minnen tillbaks som hotfulla skuggor. Skulle behöva en "Time-out" från mig själv. Känns som att jag genon åren lappat och lagat mig själv inombords med ståltråd och silvertejp. Lyckats hålla ihop hjälpligt, med hjälp från underbara personer. Men mina problem har sedan brutit ned mitt förhållande med dem. Varför kunde jag inte förstå det då? Nä, nu får det vara nog med självömkan. Det är väl inte så mycket att göra åt det nu. Jag får som jag sa en gång tidigare, ta med det som en bitter läxa för livet.

Jag skall dock gå på bio i morgon, med en person som lite plötsligt hörde av sig och kollade hur läget var. Det kändes roligt, men kanske lite oroligt i min nuvarande känslomässiga situation. Jag har inte riktigt koll på mig själv längre, för mycket av sorger och saknader gör att jag känner mig sårbar. Men sånt är väl livet, man får skylla sig själv.

Kom en bit på klädkapitlet igår, scannade bilder och scannern funkade bra, och utskrifterna bli bra. Hann dock inte med att börja sätta samman klädsideexemplen, men jag gjorde färdigt och fick in den informationen jag researchat fram i vapenkapitlet. Så det känns bra, och det känns användbart. Måste dock göra lite mer research om revolvrar, som det är nu så fastnade jag bland Derringerna och det avsnittet blev lite för stort i förhållande, men det löser sig. :-)

Lev väl!

No comments: