October 18, 2007

Blå himmel och isiga rutor i gryningen

Natten har varit hyfsat bra, lugn och inte så mycket guppande tankar. Vaknade som vanligt vid tre, men somnade om efter en liten stund. Somnade om så pass hårt att jag faktiskt väcktes av klockan, och fick tvinga mig själv att stappla ut i duschen, men det var skönt att ha sovit i natt.

Igår kväll regnade det också, men sen sprack himlen upp och kvicksilvret störtdök. Så när jag halvglatt skuttade ut i morse så gjorde jag en hyfsat kontrollera piruett på trappan. Sen var det bara att med ett pressat leende hacka fram sina bilrutor under en pansarskorpa av is.

Jag har egentligen inte så mycket att säga idag, men jag har bestämt mig för att försöka skriva lite åtminstone en gång om dagen. Skrivandet är rogivande och det ger mig en sorts styrka i allt det som snurrar inom mig. Jag tänker aldrig längre förneka mina känslor, men hur dom vävt sitt garn inom mig det tänker jag bära på själv.

No comments: