October 7, 2007

Flipperspel i hjärnan

Tjohoo! Känner mig lite som kulan i ett flipperspel. Ideer och uppslag ploppar upp eller regnar över mig snabbare än jag kan strukturera och sortera dom. Har tagit fram den den gamla anteckningsboken och antecknar vilt. Vet inte om jag kommer kunna använda något, eller om jag klarar få form på ideerna, men det är helt säkert värt att spara dom. Det känns lite konstigt att så fort man får bort kolhydraterna ur systemet så börjar hjärnan gå på hög varv. Lite rotande i alla mina böcker gjorde att jag "hittade" en spiritist och, tro det eller ej, kvacksalvare till Western. Andrew Jackson Davis har kallats den moderna spiritismens fader, och han var djupt influerad av den gode gamle Swedenborg. Jag har börjat samla material till iaf en artikel i Fenix, och ett par bra äventyrsuppslag har jag redan kläckt.
Även mitt uppslag med Buffalo Bill's Wild West Show i London har börjat få form. Kunde inte hitta någon bra igång förut, men nu tror jag att jag har det. Jack the Ripper har spökat i kulisserna till den iden, men han har nu baxats ut till förmån för "the old lady of Threedneedle Street". Och en ganska egoistisk och synnerligen samvetlös greve från en liten bergig region i östra Europa.
Nästa ide är expansionen av min WHFRP ide, Alt Kleinsberg. Det börjar klarna där med, och det skall bli en kampanj inspirerad av TV-serie formatet med avsnitt. En "story arc" och ett centra allt utspelar sig kring, med avsnitt som är mer eller mindre avslutade.
"Gamla" kära Mutant och Godlike har även fått sig ett par tankar, men det är bara för mycket nu egentligen. Även om jag verkligen gillar uppläggen som börjat värka fram på båda dom fronterna, men nu är det bara att anteckna allt och spara till senare.

Idag har jag också lyckats strukturera om delar av postorderkatalogen till Western rollspelet. För att göra det enklare för mig att fortsätta jobba, och få översikt över de nära 150 sidorna varor. Har också läst på en hel del om hästar och hästskötsel, och fått kläm på vad de olika redskapen används till och vad de inte används till. Så nu vet jag mer om hur "hästtillbehören" skall presenteras, eller iaf fått en ide om hur jag tror att det blir överskådligt. Jag lade även in en del små förklarande texter till de olika redskapen.

Det har varit en bra och produktiv dag idag. Det finns helt klart hopp om det nu när inspirationen börjat återvända på allvar.

No comments: