October 10, 2007

Vardagsförbannelser och jobb

Det har inte blivit så mycket gjort med mina olika projekt de senaste dagarna. Min hjärna har varit alltför splittrad, mycket tankar som susar runt, intryck som skall sorteras. Ibland vet man inte riktigt vad man håller på med. Man sitter i baksätet på sitt eget liv, och åker med.
Western är angeläget att få färdigt nu, det är fortfarande mycket att göra, och de böcker om kläder jag hade minnen av var inte alls så bra, som jag mindes dom, så min lilla plan kommer inte vara så enkel som jag hoppades på. Jag bestämde mig dock för att använda bra bilder från olika serier och foton för att symbolisera stilar och modeller, och göra lite paketlösningar spelarna kan köpa, så får man lämna det till en illustratör senare för att förtydliga. Det positiva är väl att jag nu är helt övertygad om det rätta i att dela på klädkapitlen, även om det kan bli lite klurigt att namnge avsnittet med de lite mer extravaganta damkläderna, men det är ett senare problem. På nedåt sidan är väl det så att jag fortfarande inte orkat ta tag i sadlarna, det känns lite jobbigt att gå in i det avsnittet, lite för många minnen som ligger och ruvar där. Så smånningom så skall jag nog dock kunna få lite fason på det med.
WHFRP löper på det med, ideerna börjar komma, och nu är det dax att börja tänka på vilka typer av karaktärer som passar, och vilka speciella kopplingar dom skall ha, till varandra och sin omgivning.

No comments: