October 12, 2007

Planer

Man kan förledas och tro att jag reagerar extra hårt på saker som man skriver, så är det inte alltid. Det kan verka så, det är helt riktigt, men det finns saker som händer runt omkring mig härnere i Göteborg. Jag har stött på lite patrull i mitt arbetsliv igen, det har gjort mig irriterad och ledsen. Vilket fick mig att slå bak ut, på ett sätt som inte var helt meningen. Jag får sluta mina introverta exkursioner här, precis just nu. Dom tolkas av personer jag bryr mig om, även om jag skrvit dumma saker, som inte uteslutande var riktade mot dem. Även om det nog tyvärr kan tolkas så.

Det stora är väl dock att jag ser en väg nu. Även om jag är lite förvirrad och inte helt tillfreds med mina känslor, men jag tänker följa den.

Jag satt och funderade i bilen, kände att det var dax att börja dra upp planer för vad jag skall göra med mitt liv. Några av dom kommer jag presentera här, andra kommer jag hålla för mig själv ett tag. Det är inte läge att prata om dom än.

1. Jag skall sätta upp en ny målvikt. Till nästa sommar skall jag ha nått min nya målvikt, 90 kg. Det är "bara" 22,5 kg kvar dit, och det känns inte helt omöjligt med tanke på att jag vägde 139 kg vid jul.
2. Tänka på mig själv i första rummet, bry mig om mig själv och fortsätta mitt arbete med att hantera mig själv. Det kommer fungera med lite tid för mig själv.
3. Bli mer drivande och våga visa framfötterna bättre på jobbet, våga ta och ge konstruktiv kritik. Prata med folk om hur saker upplevs, och påpeka att om man kommer tidigt kan man gå tidigare än 18.00.
4. Flytta, vart vet jag inte, och inte när, men skaffa mitt eget egna. Det finns en vild knasig ide, men den kan jag inte prata om pga sekretess skäl.

Mer senare...

Lev väl!

No comments: