October 28, 2007

En dag...

Dagens ledord har varit - seeeegt.

Jag försökte intala mig att jag var bakfull, men det är jag inte egentligen. Det är bara en olust att ta mig för saker. Satt och skrev lite, men det kom inte så mycket inspiration ur mina fingrar. Kopplingen till hjärnan är nog lite rostig. Jag drabbades åter av en stark rolöshet. Kunde inte vara kvar hemma, så åkte till Backaplan. Vad gör man när hemma inte längre känns som hemma?

Ute strilade regnet ned och horder av köpgalna människor försökte desperat träffa en med sina våta paraplyer. En klar nackdel med att vara en aningens längre än andra. Jag hamnde efter lite irrande inne på Wettergrens och botaniserade lite där. Mest bara tråkiga och ointressanta böcker, men just som jag helt gett upp såg jag den. Det var en bok som låg uppslängd ovanpå pockethyllan, aningens dold. Det var "Book of the Dead". Jag har sett att en annan vän läste den så jag tänkte: "Oj! Något jag kanske kan tycka är värt att läsa." Den var förvisso ganska dyr, men det var det värt. Jag har läst halva nu och den är helt okej.

Lev väl!

1 comment:

jes6ica said...

Oooh, Book of the Dead. What's it like?


The weather yesterday made it quite easy to get on a plane and come back to London, I can safely say. Idaho is a cold desert up in the Rocky Mountains and the falls and winters are clear and crisp, and then it snows, and it's glistening and snowy and bright and FREEZING, and I really miss that. The grey days of never seeing the sun, the sideways, constant drizzle rain...it manages to make me depressed in no time at all. I used to LOVE fall, but they're very different in Sweden. And don't get me started on the time change. There is NO need anymore to make the brighter hours start (and end) earlier in the day. It's just silliness.