October 22, 2007

Måndagkväll...

Det blev ett aningens surrealistiskt möte idag, snabbt påkommet sköt det undan ett annat möte. Jag vet inte riktigt vad jag vågar säga, men det sades mycket som nog skulle betyda saker mellan raderna. Allt förlöpte dock bra, tror jag. Det känns som om min kollega, vår projektledare, som är mer van i branschen tolkade mötet som positivt. Det som känns extra skönt med mötet från min sida är att alla litar till en och lyssnar och argumenterar konstruktivt på mina tekniska åsikter och mitt kunnande. Det är en härlig skillnad från ett visst annat ställe.

Det blev en lång promenad idag igen på lunchen. Det var mycket skönt att få röra på sig igen. Och promenaden värmde min själ. Jag skall väl också klargöra lite kring mina funderingar kring diet byte från i morse. Jag känner nu att när magsäcken är så mycket mindre, och mina potioner också blivit det så kan jag gå tillbaks till en mer normal diet, men hoppa över bröd och pasta. Närmast tillhands som exempel är väl den så kallade stenåldersdieten, men på mitt eget lilla sätt, som med allt annat som har med matlagning att göra. :-)

Nu skall jag sätta mig och korrekturläsa ett jobbdokument, och dubbelkolla så att alla hänvisningar blir rätt. Gus har precis åkt och det är alldeles lugnt här. Min själ bara insuper lugnet och njuter. Jag känner mig för första gången på väldigt länge tillfreds med mig själv. Den stora drabbningen inom mig är i princip över nu. Det var nog det som rubbade min nattsömn så pass. Jag känner mig fri och självsäker, bryr mig inte om vad som händer, vilket känns skönt.

Lev väl!

No comments: