October 11, 2007

Kommunikation

Det har alltid varit ett problem för mig. Jag vill försöka säga en viss sak, och det kommer ut något som tolkas på ett annat sätt. Ett tag hade jag träffat en person som jag trodde förstod och avkodat min dysfunktionalitet, men det visade sig att så enkel är det inte. Ibland spelar det ingen roll vad man säger till en person, vill dom inte tro att man verkligen i sitt hjärta känner en sak, så vad är meningen. Jag har alltid velat prata om saker, men aldrig lyckats göra det. En förbannelse som förföljt mig länge, min hjärna har haft en fascinerande förmåga att haverera och jag blev en byfåne med tunghäfta när rädslan och paniken satte sina klor i mig. Jag jobbar hårt för att komma ur detta, ett flerfrontskrig på alla plan. Bekämpa tröstätning, automatiska tankar, ångest, saknad, sorg, och den förhatliga rökningen. Jopp, jag har satt mig själv i det klistret igen. När känslorna i ens hjärta är svartare än sot är det svårt att inte även ge lungorna samma färg...

No comments: