October 5, 2007

Solig höstdag

Dagen började bra, även om det kunde varit bättre med sömnen. Jag har dock börjat vänja mig vid att sova ganska dåligt, även om det är mycket bättre nu än förut. Stämningen på jobbet är riktigt bra, man har börjat vänja sig vid de äldres till besynnerliga vanor och vi yngre på Cargo börjar bli ett bra gäng. Det känns verkligen som ett lyft uppåt nu när vi fått Lasse som närmaste chef, mer ordning och reda på saker, och engagemang. Kontentan är väl att de som skall vara chefer verkligen får tänka efter om dom vill vara det egentligen.
Promenaderna på luncherna har gjort att min kondition långsamt börjat återhämta sig, och det känns skönt att ännu en klunga kilon rasat bort. Det känns skönt att blicka ut över horisonten och känna lite hopp igen. Det finns annat att blicka efter och jag börjar bli tillfreds med mig själv, känner mig själv nu och vet vad jag skall arbeta med. Det mesta inombords har stillat sig och vägen känns öppen igen. Det bubblar lite och det är skönt det med, även om det aldrig bär hän någonstans så är det härligt att känna att man lever igen.

Det som känns extra roligt med mitt nuvarande val av karriär är att andra faktorer spelar roll här. Det är mer fokus på kvaliteer och priser, smarta lösningar välkomnas och till och med de äldre lyssnar på mina erfarenheter från landsidan. Man kan föra in andra frågeställningar, kanske främst på kyla och värmesidan, börja förklara och beskriva samband på ett logikst sätt. Det är väldigt motiverande att känna att dom andra verkligen lyssnar, och kompletterar med sina erfarenheter. Det känns verkligen som om man kan lära sig nya saker igen, vilket känns riktigt bra.

No comments: