October 23, 2007

Mörker utanför och ljus inuti...

Klockan är nästan precis sju nu, och jag sitter här i ett helt stilla kontor och lyssnar på "SR P3 Rockster". En ganska härlig blandning av tyngre musik, fast dom har slutat spela Turbonegro lika ofta som förr, trist för dom är bra. Men nu så kommer det en låt med dom bara för det, en ny :)

Jag begrundade lite förut att jag fått kommentarer här. Det känns skoj och jag tackar alla dom som skrivit små saker för deras omtanke och vänskap. Sen var det lilla tillägget om att jag var dyslektiker egentligen menat för dom som inte känner mig så nära och som snurrat in här från andra håll. Apropå inget sen, så har vågen fallit nu igen, trots att jag "syndat" igår och åt fralla på mötet. Jag var så nervös om jag skall vara helt ärlig. Det är inte varje dag man sitter mittemot högdjur från inte fullt så små rederier.
Sen hade jag ju svurit att jag inte skulle väga mig idag, men gjorde det ändå. Vilket i och för sig var bra, för det muntrade verkligen upp. Annars så kör jag mer lågkaloridiet nu, mindre fett och få kolhydrater, men lite mer än förr. Skall till gymmet idag också på eftermiddagen, så jag får se till att inte vara helt slut då.

Sen måste jag skryta lite. Efter lite om och med så kom vi överrens här på jobbet att vi designers skulle ha dubbla skärmar. Så nu har jag två fina 21 tums tft:er framför mig och har skrivbordet utsmetat över båda. :-)
Det är helt suveränt när man kan köra två applikationer samtidigt på varsin skärm och slippa växla mellan dem. Precis som på den gamla goda tiden då man hade en textmonitor och en CAD-monitor.

Lev väl!

No comments: