October 22, 2007

Måndagmorgon igen...

...och mitt huvud känns så tungt. Jag sitter på jobbet nu och försöker göra nytta. Lite förkyld än, men läget är helt ok.

Jag är konfunderad och förvirrad, har inte sovit så mycket i natt, trots att jag mår hyfsat bra i både kropp och själ. Är lite sur dock för vågen har stannat nu igen, legat på samma vikt i 4 dagar nu trots att jag inte avvikigt från min diet alls. Nej, det kommer krävas förändring, så fort förkylningen lagt sig än mer så skall jag träna, promenera varje dag och ta två dagar i veckan på gymet. Skall gå över till en lågkaloridiet också, fast utan massa kolhydrater, mer grönt och bönor istället.

Dagen skall spenderas med att jobba som en gnu, för att få ordning på vår offert. När det väl är klart skall jag gå idvala ett tag, eller något liknande. Behöver samla mina tankar.

Lev väl!

2 comments:

devilkitten said...

Tänk på att muskler väger mer än fett och att vågen kan ha stannat för att du har promenerat och rört på dig mer än du brukar. Så bli inte arg på vågen riktigt än.

Johan said...

Jopp! Jag är med på det, och hade faktiskt väntat mig det så smånningom, men trodde inte riktigt det skulle komma än :-)