October 14, 2007

På drift...

Igår var vädrets makter på min sida, så det blev en stärkande promenad till Rickard&Ninnis fest. Det kändes underbart att kunna röra på sig igen, och stegen har blivit lättare, mer spring i benen kan man säga.

Festen var stilsam, och samtalen guppade fram som drivande båtar till havs, lite planlöst. Det var ganska trevligt det med. Kan dock inte riktigt alltid sluta att känna mig som om jag inte hundra hör hemma i såna sammanhang. Ibland så kommer man på sig själv med att inte riktigt klara av vissa personer, men det är inget som någonsin mer skall få mig att inte göra något. Man får helt sonika inte bry sig, får ta det med en klackspark och prata med dem man tycker är trevliga. Jag vet ju nu att man som människa inte klarar av att vara alla till lags alltid. Det funkar inte om man vill må bra med sig själv.

No comments: