October 27, 2007

"Vågar du vara rädd?"

Musik har fyllt mitt liv de senaste veckorna. Väldigt mycket Kent, blandat med Marilyn Manson och NIN, och att inte förglömma SR's Radio Rockster. Blandning kan te sig lite bisarr kanske, men den har funkat bra. Det får mig också att tänka på min kollega som satt i ett par dagar och lyssnade på P2 för att slippa för mycket prat och oviktigt tjat. Det kan jag med sympatisera med i vissa lägen. Jag vet iinte, men det känns som om jag börjar bli lite enstörig av mig. Det är förmodligen en reaktion av att ha lyssnat för mycket på P3 och några kommersiella morgonprogram på radio. Det börjar kännas lite som om dom anser det vara hög konst att fylla 3 timmar varje morgon med fullkomligt meningslöst pladder. Och nivån på programen har dalat kraftigt, förr sades det kanske några vettiga saker. Nu mer är allt så banalt och tillrättalagt, till och med nyheter och faktainslag. Det är nog dax att flytta ut på landet och bo i en strömlös lada någonstans. Jag känner mig så alienerad av TV och radio nu mera, snart bara Kunskapskanalen jag orkar med utan att känna att jag är på väg att få ett spel. Det är nog läge att ta mitt plastkort och skutta iväg och köpa på mig en hög bra böcker och gå i vinteride. Jag vill också vara en björn och få lov att göra sånt.
Jag behöver någon att prata med, att få prata om historia och fullkomligt avlägsna saker. Och inte om det senaste i Idol eller något annat sånt program. Himla synd att Sulan reser bort nu.

Lev väl!

2 comments:

Martin Domeij said...

Prata om historia låter ju ohyggligt trevligt, men jag är ju inte heller riktigt i närheten...

jes6ica said...

I'm "me-too-ing" Martin's comment. I'm a bit far away, but very happy to talk about such things.

When I got in similar moods, I always liked NIN's Pretty Hate Machine mixed with Soundgarden's Superunknown. Old ones, I know, but very useful to crank up the volume on.

More to read...be back in a moment...