October 13, 2007

Drömmarnas natt

Däckade tidigt igår, men fick ändå gjort en del på postorderkatalogen. Även om det mest blev i hästkapitlet istället för bland kläderna. Skall sätta mig med den nu snart igen, måste bara ut på stan och leta presenter också. Vi får se vart det bär hän. Det är svårt med pressisar till folk man inte riktigt känner.

Natten förflöt annars bra, även om jag vaknade till ett par gånger. Det som var lite speciellt var att mina mix-persondrömmar kom tillbaks nu. Dom går ut på att jag i drömmarna blandar personer jag känt från det jag var ung och fram tills nu, ofta i ganska udda och mystiska omständigheter. Vänner från nu hamnar i mina ungdoms år och tvärtom, eller i fiktiva och historiska miljöer. Detta har ofta varit ett tecken på förändring inom mig, vilket känns väldigt skönt nu. En annan intressant sak med nattens drömmar var att det inte egentligen var mardrömmar även om vissa sekvenser kändes lite jobbiga när jag vaknade till. Det var även det att dom var så klara och tydliga i mitt minne. Att minnas drömmarna så pass bra är ovanligt för mig när det gäller drömmar som inte är mardrömmar.

No comments: