October 4, 2007

En lång dag på jobbet.

Det blev ännu en lång promenad idag, fast åt andra hållet. Vi tog en kort sväng in på KIA på vägen och kollade på bilar. Den nya C'eed kombin såg riktigt läcker ut och den börjar helt klart segla upp som ett alternativ nu. Promenaden i övrigt var mycket lyckad, skönt att få röra på sig igen. Jag känner mig lite osäker, som om man var ute på lite djupt vatten.

Ett långt möte avslutade arbetsdagen. Det var avstämningsmöte med hela firman, och mycket intressant är på väg att hända. Vi har bärgat en order i Frankrike, och halvårsresultatet är mycket bra. Det skall också bli ett sjuttio års jubileum nu, även om firman bytt namn och ägare ett par gånger så har själva basen faktiskt hållt på så länge. Min avdelning har även bärgat en hyfsat stor order i Kina, och våra kinesiska kollegor skall komma till Göteborg om två veckor för att lära sig strukturen för att hantera projekt av den kalibern. Med största sannolikhet så får jag hantera en del stötning med beräkningar där, det känns riktigt skoj. Det är inte heller omöjligt att vi kommer åka till Tyskland inför att den stora offerten där skall avslutas, och förhoppningsvis får jag följa med då. Det kan bli kul att få se Wismar, bara att hålla tummarna.

När det gäller de stora hobbyprojektet - postorderkatalogen till Western rollspelet så har det trillat på bra. Klädavsnittet har börjat ta form, och den tänkta strukturen känns helt rätt. Det kommer bli en bra hjälp för både spelare och spelledare. Får bara trakassera Anders lite angående vapentabellerna, så skall det kapitlet också få mer fason. Läget känns bra på denna fronten och det tar sig. Det sista lite större frågetecknet är sadlar och hästtillbehör, vilket jag glidit lite väl mycket på, men det är dax att ta tag i det nu också. Ett krux där är väl att det inte direkt är min starka sida, men jag skall återuppta researchen på den fronten också nu. Behövs bara en lugn avslappnad eftermiddag på biblioteket så skall det nog gå att få till ett bra utkast där med.

No comments: