October 28, 2007

En rolig fest senare...

Dagen började med en känsla av rolöshet, som sakta stegrade sig. På morgonen tog jag mig bort till affärerna och köpte lite kläder nu igen. Det var inte riktigt meningen egentligen, skulle bara handla lite mat. Jag gick dock runt en del och hamnade på HM, så jag tänkte att jag kunde prova lite där. Det är så skönt att nu även där kunna vara en helt normal XL, och prova alla kläder dom har. Det hela slutade dock med att jag köpte två hoodie-tröjor/jackor med dragkedja. Dom var så mysiga och pratade med mig, och dom jag hade var så himla stora.

Hemma satt jag och skrev lite, inspirationen ville dock inte skölja över mig och det blev mest småfisslande i kanterna. När min rastlöshet sen väl nådde larviga propotioner så sket jag i allt och gick iväg tidigare till Rickard&Ninni för deras Halloweenmaskerad. Tog en lång promenad med viss omväg och det var väldigt skönt att röra på sig. Det rensade systemet en del, men min tvekluvenhet blev dock kvar där den var. Jag vet inte riktigt själv längre vad jag känner, är nog lite väl förvirrad och en störande stark osäkerhet bubblar inom mig.

Festen i sig förlöpte som så många andra fester hos Rickard&Ninni. En långsam början för att sedan lyfta och bli riktigt trevlig. Alltid trevligt att prata med människor. Jag hade klätt ut mig till medeltida fånge, men hade dessvärre inte hittat någon fotboja. De lärde tvistar uppenbarligen om det var en död eller levande fånge, men så långt tänkte inte jag. Jag hade svart smuts make-up överallt sen i alla fall. Jag tillät mig själv att äta lite onyttiga saker igår också, morotskaka och lite chips, och sen så drack jag en hel del whisky, men det var så länge sedan. Det var riktigt skoj faktiskt, särskilt att stå bakom baren och skoja med Jessica. Jag blandade och förfinade även min egenkomponerade drink "Mutiny on the Bounty". Den består av ungefär 6 cl Creme de Cacao, 6 cl Waikiki (Cocos likör), en skvätt vodka om man vill, ca 1,5 till 2 dl mjölk och en hög isbitar. Den var faktiskt förrädiskt god, och uppskattad av alla.
Johannes hade med sig sin mycket trevliga ny flickvän, får jag väl kalla henne. Det var lite kul för vi hamnde i baren och diskuterade film, och whodoneits framförallt. Det var lite kul att träffa ytterligare en person som faktiskt sett Topsy-Turvy, även om hon skrattade när jag avslöjade att jag tycker den är bra. Så allt i allt var det en trevlig kväll, även om den bröts liiite tidigt för jag fick skjuts av Tom&Jennie hem. Och tur var väl det för jag var aningen "Silly drunk", som Jessica sade, men jag hamnade i alla fall aldrig i stadiet "Stinking drunk". Väl hemma somnade jag dock med ljuset tänt och glasögonen på mig, en spännande upplevelse när jag sedan vaknade lätt förvirrad vid fem.

Så strax skall jag steka mig ägg och bacon och sätta mig och titta på... Jepp! jag är säker på att ni kan gissa det.

Lev väl!

1 comment:

jes6ica said...

I really LIKED your costume. The tattered hem around the pantlegs was great. It is too bad that there was no ball and chain, though. I wonder if that's something that would be easier to find here or in the US.

I had a great time standing and being silly behind the bar. It was good. I usually am so shy...an introvert myself (I'll come back to that in another post) but Rickard and Ninni and Tom and Jennie always manage to make it much easier to be silly and not have it matter. And now you too. The very best of friends. Truly!