October 14, 2007

Musik för min själ

Jag köpte ett gäng skivor igår, helt spontant. Har inte gjort det på ett tag, inte för att jag inte gillar musik. Det har bara inte blivit så, har inte tänkt på det. Det blev Marilyn Mansons nya, Kents nya och Bruce Springsteens nya. Den sistnämnda vet jag inte hundra varför, men jag hörde en låt på radion och gillade soundet. Sen är han ju kritisk mot Bush också, så ergo, den fick åka med hem. Det är skönt att få vara spontan och göra saker på impuls ibland. Jag ångrar djupt att jag inte kom ihåg att NIN släppt sin nya, och jag såg inte den heller. Var nog för upptagen med att leta efter Manson, men det får bli nästa "item" på inköpslistan. Kanske kan jag hitta den idag, för det skall bli en lång promenad idag med :)

Jag sitter nu här och lyssnar på Kent. Den andra låten Berlin har en sån underbar och genomträngande bas, och är lätt åt Covenant hållet. Musiken fängslar mig och basen bara pumpar på, måste ta och lyssna på den en gång till. Den bara pratar med mig och tempot är helt underbart, och orden liksom slår mot en. Alla låtarna på skivan är dessvärre inte av samma kaliber, flera av dom är pretto ballader, men Berlin och Ingenting är bra.

No comments: